Posts

Showing posts from May, 2010

Anger Management Anyone?!?!?!?

Image
WOW!!! It has been an exciting and fun filled birthday week!!!


I had girls night out Monday and then Tuesday a planning meeting for three hours after work where everyone sang and then last night had dinner with my bestest buddy and sponsor and to hear an amazing friend lead!


What a week!!!
Also, on my way to the service meeting on Tuesday night I had an interesting interaction!
I was sitting at a light and traffic was HORRIFIC!!!



The minivan in front on me drove across the center lane and into the short turning lane up by the light....I followed. Just the very end of my car way over the turning lane for someone to turn behind me and there was noone anywhere near that lane.

Long story short - my windows were down and radio off enjoying the weather and I hear "excuse me lady?!" I turn around and say "yes...". The car next to and behind me in traffic was an older lady and she says "Do you know you drove across the middle of the road?" I say "yes, there were n…

Happy Birthday to Me!!!!

Image
42 years ago today my Mom had me!
What a great day for them!!!! (kidding)
They must have been thrilled!!!
Mom was the first to call and say "Happy Birthday" this AM
I love my family and my birthday!
Thanks Mom and Dad for makin' me! LOL!!!!!!!!!
To start the celebration early last night; I went out with my best girl friends for girls night out. Here are the pics...

This is where we went - based on many GREAT reviews of this place....it was amazing the selection of food and the quality of food - the sushi was AMAZING and they even had frog legs (none of us were bold enough to try them)








This is us on the way out - don't we look WELL FED!!!!!!!



And this is Teri. This is after dinner we went down to the waterfront in Pittsburgh and did a little browsing at the stores. Teri is hillarious - she is a new member on girls night - WE LOVE HER (you can see why) - she keeps us all entertained!!!! WAME!

A Future Balerina?

Image
This past weekend was awesome!!! I spent the weekend with my family in Columbus, OHIt was my niece Kyleigh's first dance recital and her little sister and brothers second birthday (lovingly refered to as "the twins") on Sunday! What a fun and awesome weekend!!!Here are just a few pictures...(I am working on posting the video - still learning...) LOL!this is Kyleigh and her teacher

Kyleigh and the twins playing after the recital

more playing



and more fun with brothers and sisters

posing with her sister

Princess Snow White after the show

And on a sad note: I went to check on my bird eggs as I was going to be out of town all weekend and guess what I saw......all gone!!!!!!! Empty nest! All five blue bird eggs are gone!!!!!!!!!!!!!! Soooooooooooooooooo sad!







Random Dozen

Image
Come Join Linda at Second Cup of Coffee (Woman after my own heart!!!!) for today's Random Dozen!!!

After you read mine, jump over and join in!!!!

It's wayyyyyyyyyyyyyy fun and I can't wait to read everyone's answers!!!


1. What is one really fast, know-by-heart "go-to" meal to fix in a pinch? Angelhair spagetti with shrimp or ground chicken and pesto (I make my own pesto and freeze it into ice cubes then just store in a boggie in the feezer. To use: defrost a few in the microwave and add to cooked spagetti!!!!!


2. What is one item you won't leave home without. (Purse and license do not count.) Cell phone...I check everytime I walk out the door to make sure that I have both (work and personal cell)!!!! Now I am getting a blackberry for work so I am sure I will be even worse!!!

3. Where is one place you never tire of visiting? LA Fitness!!!!!!


4. Share one factoid of your family's history. My mothers side of our family comes from Lachen, Switzerland.


5. Comple…

Top Two Tuesday

Image
The Undomestic Momma is hosting Top Two Tuesday!!!


It is top two things you want to do before you die!!!


I am soooooooo excited to see what others pick for this - great topic!!!!

Here we go....My top two are......



1. Skydiving - anywhere - anytime!!!




2. Run and Finish the Pittsburgh Marathon







Follow Me Back Tuesday!

Image
I am participating in Follow Me Back Tuesday!!!!! Come to Boobies, Babies and a Blog to play along!!! Promise: It Will Be Fun!!!!!!!! Come and Meet New Friends to Follow and New Followers for Your Blog!!!!!

Sooo happy it wasn't Russell

Image
I just have to write this post!!!


I love Survivor and have been an avid fan since the first season!!

This season was great as I got to watch a lot of the most hated and most loved players come back again and battle it out in the Heroes vs Villians. The final was great and I could not have hoped for a better season ending!!!

My only wish was that Russell did not win and sure enough - he DID NOT!!!!!!! Go Sandra!

Yippee!!!!!!!!






Honestly, I could not care who won with the exception that I did not want to see Russell win and I am soooo happy that he did not.


I cannot explain why but his arrogance and nastiness is soooo awful (he reminds me of an evil little leprachan) I would have been ticked if he won!



Soooooooooo - yippee for Sandra and CONGRATS!!!!!!!!

Also, super excited to see Boston Rob and Amber have a new baby - sooooooo cute!!!!!!!! CONGRATS!!!

Weekend, Happy Monday and Weigh-in!

Image
YEAH! Happy Monday!!

Happy to report that this week I finally started losing again!! Yippee!!!!!!!!

Weight down 4.4 from last Monday! Yippee!!!

Again, I only worked out two days this week and just stopped eating anything after 6PM!!! What a difference though!

I found my issue and I am soooo happy!!! I guess it will be a few more weeks until the habit of eating at night is broken though.

I get up at least every other commercial to get a snack before I realize that I am not allowed to eat!!!! LOL!!!! Says it all, doesn't it!??!?!

Over the weekend my mother and I went to my Aunt Marti's house and helped her paint her kitchen and dining room. I turned out sooo well!!! I healped with the painting part which was easy - they spent many hours without me stripping the wallpaper (just to be fair about the distribution of work - HA) They made me promise no photos of them so I have included only photos of the painting! LOL!!!! She used a Sherwin Williams color my sister has in her house call &…

Tweaked the Plan...

Image
Happy Friday Everyone!!!!!!!!!!!
So...Anyone who knows me has heard of my struggle over the past few years to finally lose A LOT of extra weight!!
All together I am down a lot (over one hundred pounds) and until the past year or so doing really well.
Over the past year I have struggled a lot- maintained a lot - and gained just a little ....but it has been a yo yo between 10 lbs up and 10 lbds down. I just was not serious about it anymore - got comfortable with less than my best effort!
I have to write this post to solidify it to me - my issue has SOLEY been eating at night!
This past week I started a weight watching "contest" with two close friends (Donna and Colleen)...we are weighing in on Mondays and at the end of each month whichever one of us loses the most that month gets a paid lunch out from the other two. I fingured this would finally get me serious again about losing!!!!!!
I ALWAYS exercise every day and this week since it is the start of this new "contest" an…

It's A Social Parade!!!!!!!!!!!!!

Image
Hi All!!!! Looking for something fun to do?? Looking for more followers?? Looking to meet new and exciting people from the blog world?? Come link up at Smart and Trendy Mom and JOIN THE SOCIAL PARADE!!!!!!!!!!!!!

Happy 17th Birthday Jordan!!!!!!!!!

Image
Happy Birthday to my VERY FIRST NIECE EVER!!!!!!!!!!!!
She was born on this day in 1993 and I love her sooooooooooooo much!!!!
She had to wear braces for her legs when she was born and I was soooo scared to hold her at first.
She puked on anyone that dared to hold her and give her a bottle - she literally just gushed after every bottle - it is a miracle that she kept any milk down!
She has always hated bugs, sports and animals and always loved anything girly and clothes!!!!
The only thing she wanted for her 6th birthday was satin sheets for her bed!!!!
She has grown into a beautiful, amazing, smart, talented, funny, and strong-willed young woman!
I LOVE YOU JORDAN ELIZABETH with all my heart and soul!!!!
Thanks for being an amazing niece that I am sooooooooooooooo proud to know and love!!!!!
Jordan with her little sister Jess...

Jordan holding her little sister!!!!!


My sister Kerry, Jordan and Jess

Jordan now!!!!!!!!!!!

and another...


and my ultimate favorite (she makes me sooooo proud)...


Mothers Day Weekend

Image
Sorry I am posting a little late but work was crazzzzzzzy busy yesterday and had lots to do last night at home!
Mothers Day weekend was an awesome time with family and it was sooo much fun!!!
Any time with family is fun and this was no exception.
Here we go.....
First you know when you are driving in Ohio when you get stuck behind the following for 20 minutes in a no passing zone...




The next photo was when I could actually finally pass - yippee and instead I decided to move to the left lane to get a better picture.....LOL!!!! Apparently someones family is headed out for a fun night at the races!!!!!!!! I just LOVED that they all matched!!!!!!!
This is the adorable Kyleigh holding the adorable Madelyn!!!!!!

and now kissing the adorable Madelyn (was she this sweet to her own brother and sister you ask??......NO!!) LOL

The sweet little Ryan (Twin One)...
and sweet little Aly (Twin Two) (they are getting big wayyyyyyyyyy to fast!!!!!!!!)

Annnnnnnnnnd the woman of honor for the day.....Mommy!!!!!!…